Kennis delen
Wat zijn je eerste gedachten als je deze titel ziet?
- De wolf willen we eigenlijk niet zijn en nog minder kopen we graag van een wolf
- Maar die trouwe hond?
- toont die wel voldoende initiatief?
- Is die wel alert genoeg?
- Ziet hij/zij wel de kansen?
- Is hij/zij wel pro actief?
Onlangs was ik op een alleraardigste boekpresentatie van Yuri van der Sluis:
“Vertrouw me, ik ben verkoper”.
Hij gaat in op het beeld die de meeste mensen van verkopers hebben; een opdringerig, oneerlijke en zelfzuchtige geldwolf. Hij rekent in dit boek aardig af met deze illusie. In deze digitale transparante wereld is een verkoper eerder een loyale hond, die begaan is met zijn klanten en streeft naar duurzame klantrelaties dan de wolf die gaat voor het snelle succes en geen rekening houdt met wat mooi verwoord wordt in een Belgisch gezegde die ik ooit van een kandidaat vernam.
“Bomen komen elkaar nooit meer tegen bij verplaatsing maar mensen wel “.
Sales ondergaat een transformatie. Het verkoopproces heeft niet meer als ultieme uitkomst het sluiten van de deal, maar een tevreden klant voor het leven. Vandaar de volgende oproep, voor een opdrachtgever kom ik graag in contact met een:
Client Engagement Manager
Primaire focus is een trusted advisor zijn voor de klant. De klant adviseren, bijstaan in het beslissingsproces, tijdens de implementatie van de oplossing en het vervolg.
Je bent mens,- en servicegericht. Je kan goed luisteren en bent betrouwbaar. Je hebt kennis van de materie (in dit geval infrastructuur), dus je schrikt niet van de inhoudelijke aspecten van applicatie integratie. Je hebt vanzelfsprekend een lange termijn focus. Oh ja en je vindt het niet erg om een deal te closen omdat jouw klant hier beter van wordt.
Kies jij direct voor de hond? Heb jij niks met wolven, al dan niet in schaapskleren. Geloof jij in de kracht van het netwerk; wie goed doet, goed ontmoet. Wil jij je klant helpen dan heb ik een fantastische functie voor je.
PS: Het boek is te koop, ga naar managementboek.nl -> Vertrouw me ik ben verkoper, Yuri van der Sluis.